Составить и оценить суточный пищевой рацион школьника: 1. /таблица из 6 колонок/:
1) приём пищи и меню;
2) вес, г;
3) белки, г;
4) жиры, г;
5) углеводы, г;
6) энергоценность, ккал.
2. Подсчитать суммарное количество и соотношение белков, жиров и углеводов:
/ таблица из 5 колонок/:
1) питательные вещества (белки / жиры / углеводы);
2) содержание в суточном рационе, г;
3) соответствие возрасту;
4) % от общего содержания пит. веществ;
5) соответствие соотношению (1:1:4).
3. Определить энергетическую ценность каждого приёма пищи и его процентное отношение к суточной энергетической ценности рациона:
/ таблица из 4 колонок/:
1) приём пищи (завтрак / 2-ой завтрак / обед / полдник / ужин / итого);
2) энергетическая ценность;
3) % от суточной энергетической ценности;
4) соответствие режиму питания.
4. Сделать общий вывод и дать рекомендации по оптимизации питания:
Вывод:
1. Энергетическая ценность меню составляет , что соответствует (не соответствует) возрастной норме (на ккал.).
2. Содержание питательных веществ:
белков г. соответствует (не соответствует) возрастной норме (на г.).
жиров г. соответствует (не соответствует) возрастной норме (на г.).
углеводов г. соответствует (не соответствует) возрастной норме (на г.).
Содержание питательных веществ соответствует (не соответствует)
соотношению 1:1:4.
Режим питания соответствует (не соответствует) нормам
рационального питания, т.к. ……….
Рекомендации по оптимизации питания:
1)Tabiatshunoslar
2)Bizda tabiatni asrash uchun:
Chiqindilarning materiali bo'yicha alohidadan qutilar bor.
Ariqlarga chiqindi tashlaganlar uchun jarima bor.
Tabiatni tozalash uchun har shanba shanbaliklar o'tkaziladi.
3)Oilamizda birinchi navbatda elektrni tejashda katta e'tiborni dadamlar o'z zimmalariga olganlar.
Keyin onamlar mahsulotlarni va suvni tejashga katta e'tibor qaratganlar.
4)Suvsiz hayot bo'lmaydi!Demak boshqa mahsulotlarning ham tabiatsiz ahamiyati yo'q(yani ular tabiatdan olinadi.Tabiat esa suvsiz bo'lmaydi).
Loqaydlik degan bir bedavo illat borki, u keltirayotgan ziyon tufayli ko‘plab ko‘ngillarga ozor yetadi. Ko‘plab hayotlar barbod bo‘ladi. Ayni kunda giyohvandlik, OITS, ichkilikbozlik kabi odamzodning kushandasi bo‘lgan illatlar nimadan kelib chiqmoqda? Shubhasiz, buning sabab va omillari ko‘p, inchunin, oila, atrof-muhit kabi. Ammo bularning bosh sababi eng avvalo ota-onaning farzand tarbiyasi, uning yurish-turishiga e’tiborsizligi yoki beparvoligi tufaylidir, desak to‘g‘ri bo‘ladi.
To‘qlikka sho‘xlik, oilada nazoratning yo‘qligidan ayrim yoshlar yuqoridagi singari illatlarga chalinib, oxir-oqibatda ba’zi oilalar parokanda bo‘lib ketmoqda. Alloh ko‘rsatmasin, mana shunday loqaydlik oqibatida ayrim yoshlar esa nafaqat jamiyat va davlat uchun, balki insoniyat uchun zararli, yot oqimlar, diniy ekstremistik guruhlarga qo‘shilib qolayotgan hollar ham uchrayapti. Biz esa, bularni ko‘rib ko'rmaganga, bilib bilmaganga oldik. Zero, bunday loqaydlik va beparvolikning to‘lovi shunchalar qimmatki, uni faqat inson umri, or-nomusi, hayoti bilangina o‘lchash mumkin bo‘ladi.
Afsuski, bolalari kelajagi bilan qiziqmagan, ularning taqdiriga yillar davomida loqayd bo‘lib kelgan ota-onalar g‘isht qolipdan ko‘chgandan keyin ming marta attang, deb boshni changallab o‘tirishadi. Ammo, qani endi, bundan biror-bir naf bo‘lsa. Holbuki, xoh o‘g‘il bo‘lsin, xoh qiz bo‘lsin, oila kattalari avval boshdanoq ularning har bir qadam qo'yishini kuzatib, kerak joyda tanbeh berib, bu yo‘ldan qaytarishi zarur edi.