Задание № 4. Карточка: вставь пропущенные слова, цифры, даты. К 1929 году общий объём промышленного производства капиталистического мира вырос по сравнению с 1913 годом на ………. Экономический подъём начала 20-х годов в странах Европы и Америки сменился в ……… году тяжёлым кризисом. Возникнув в США и охватив постепенно другие государства, он достиг пика к середине …….. года. В наибольшей степени он поразил экономику …… .
Армия безработных в западных странах превысила млн. человек. Либерально-реформистский путь выхода из экономического кризиса наиболее ярко воплотился в политике «Нового курса» президента США……. .
…….. путь был характерен для Франции и Скандинавских стран.
Третий – тоталитарный вариант государственного регулирования - был характерен для ……. .
Во Франции экономический кризис закончился в ………. году.
В ……… году к власти в Германии пришла национал-социалистическая партия во главе с Адольфом Гитлером.
Сын-сыпат бышыктооч
Сын-сыпат бышыктооч көбүнчө баяндооч менен катышта туруп, кыймыл-аракеттин сын-сыпатын, жөнүн аткарылыш мүнөзүн билдирет. Сын-сыпат бышыктоочко кандай? кантип? кандайча? деген суроолор берилет. Сын-сыпат бышыктоочтун милдетин төмөнкү сөздөр аткарат.
1.Сын-сыпат тактоочтор: Күлжан акырын козголуп көрдү. (Н.Б.) Реактивдүү самолёттор үндөн тез учат. Атам ар дайым мени менен орусча сүйлөшөт.
2.Чакчылдар: Жолойдун бул сөздөрүнө Кадырбай чыдабай намыстанат. (К.Ж.) Баягыдан бетер кетмендерин батыра-батыра согушту. (Т.С.)
3.Атоочтуктар: Бул күчтөрү тең болбогон урушта жоокерлер чегинбестен кармашты. (Ж.Б.) Ал чогулушта биринчи чыгып, тайманбастан, калтаарыбастан сүйлөдү.
4.Сын атоочтор: Жолоочу тынымсыз илгерилей берди. (К. Бек.) Эшик ачылып, катуу жабылды. (Т. С.) Жеңишбектин үнү Сапарга эркелегендей чыкты. (С.Ө.)
5.Ажырагыс сөз айкаштары да сын-сыпат бышыктоочтун милдетин аткарышат: - Баарын да бүткөрөбүз - деп, ал мурутунан жылмайып күлүп койду. (К.Б.) Амантур кагынып-силкинген бойдон чыгып кетти. (А.У.) Жапарды ортого алып, уй мүйүз тартып отурушту. (К. Б.)
Орун бышыктооч
Кыймыл-аракеттин ордун, багытын көрсөтүп, кайда? кайдан? кайсы жерде? кайсы жерден? кайсы жактан? кайсы жакты карай? кайсы жакты көздөй? каякка? деген суроолорго жооп берип турган айкындооч мүчөнү орун бышыктооч дейбиз. Орун бышыктоочтун милдетин, негизинен, төмөнкү сөздөр аткарат.
1.Орун тактоочтор: Чаңдын баары Даниярга капталып, ал артта калды. (Ч. А.) Ал келип, алдыда бараткан камандын дөөсүнө урунат. Бирок ошол замат түндүк бою өйдө секирип, кайра чалкасынан кетет. (С.К.)
2.Орун бышыктоочтун милдетин орундук, мейкиндик маанисиндеги жатыш, барыш, чыгыш жөндөмөсүндө турган зат атоочтор аткарат. Бул учурда алар кайда? каякка? кайдан? деген сыяктуу мейкиндик маанисиндеги суроолорго жооп берет. Мисалы: Андай эркектер дүйнөдө жок чыгар. Бөлмөсүндө жалгыз Жамийла отурат. (К.Б.) Жылуу-Булактын башы Ат-Жайлоодон башталат.
3.Карай, көздөй, чейин, дейре деген жандоочтор барыш жана табыш жөндөмөлөрүндөгү атооч сөздөргө айкаша келип, орун бышыктоочтун милдетин аткарат. Бурулча колуна конвертти алып, Стамбектин үйүн көздөй кете берди. (К.Б.) Жаш кезимде оокаттын айынан мен да Пишпекке дейре темтеңдеп жөө баргам.
Объяснение:
Д. С Лихачев сказал: "Знание истории своего народа, знание памятников его культуры открывает перед человеком целый мир - мир, который не только величественен сам по себе, но который позволяет по-новому увидеть и оценить современность. Знание это понимание современности. Современность - это итог а это еще не развившееся будущее.
Я согласен с этим высказыванием. Ведь что такое история?
История - желание сохранить память о себе для потомков и стремление понять собственное настоящее путем обращения к опыту предков.
Чтобы знать, куда и как идти обществу в своем развитии, нужно знать, откуда, из какого состояния оно вышло и каков его исторический путь. Этот путь мы можем проследить по памятникам культуры. Разрушать их - лишать себя истории.
Знание истории своего народа и всемирной истории формирует гражданские качества - патриотизм, долг перед обществом, позволяет познать моральные и нравственные ценности человечества в их развитии, а также видеть пороки общества и людей, их влияние на человеческие судьбы. Нам нужно знать достоверные факты чтобы понимать политические события настоящего.
Например, отношение к памятникам Великой Отечественной войны в Прибалтике не может не волновать нас. Кто-то вновь пытается переписать историю, посеять рознь и ненависть.
Есть надежда, что знание истории убережет нас от ошибок в будущем.
Объяснение: