10 ў: назавіце пакаленні роду загорскіх.
гэта: а) прадзед алеся - акім загорскі;
б) сын акіма - даніла загорскі-вежа;
в) бацькі алеся: : пан юры і пані антаніда;
г) маладая порасль гэтага роду: алесь і вацлаў загорскія.
20 ў: што было характэрна для ўсіх прадстаўнікоў роду загорскіх? пералічыце рысы, якія гэтым героям рамана.
а) знешняе хараство, фізічная сіла, прыродны розум;
б) патрыятызм, мужнасць, годнасць, гордасць, сумленнасць, справядлівасць, гуманізм;
в) непадкупнасць, незалежнасць, вернасць самому сабе, сваім прынцыпам і перакананням, працавітасць;
г) здольнасць шчыра кахаць, быць верным у каханні, клопат пра такое выхаванне дзяцей, каб тыя памяталі духоўныя набыткі роду;
д) адукаванасць, павага да ведаў, тонкі густ, чуйнасць да хараства ў мастаціве, у навакольным асяроддзі.
30 ў: якую ролю, на думку караткевіча, у станаўленні асобы чалавека мае далучанасць кожнага да традыцый свайго роду?
а) чалавеку неабходна адчуць сябе спалучальным звяном у родавым ланцугу, каб выразна ўсвядоміць сваю адказнасць за здзейсненае ці няздзейсненае табой перад тымі, каго няма на свеце ўжо, і тымі, хто прыйдзе табе на змену;
б) род агадвае чалавеку, хто ты, дзе твае карані, у якой меры ты - носьбіт таго, кім былі твае продкі.
в) продкі знайсці сілы адужаць нягоды, удары лёсу, засцерагаюць ад памылак, прымушаюць задумацца над сваім наканаваннем, калі ты далучаны да свайго роду.
40 ў: хто і што ўплывала на станаўленне алеся загорскага?
а) вызначальную ролю адыграла сістэматычная адукацыя ў гімназіі і універсітэце, кнігі, культурнае асяроддзе дзедавай і бацькавай сядзібаў, творы мастацтва, тэатр у дзедавым палацы, навакольныя краявіды;
б) дзве сям’і - загорскіх і кагутоў - заклалі духоўны падмурак асобы алеся загорскага. яны акрэслілі вызначальнае ў ім;
в) алесь загорскі належыць да тых людзей, хто неабыякавы да сябе. ён шмат думаў пра сваё прызначэнне і займаўся сваім духоўным удасканаленнем.
Ой... Я бы сказала, что нравственность - это величина соблюдения нравов. Т.е. нравственный человек - это тот, который придерживается нравов своего общества.
В 12 веке, в рыцарские времена, напасть на своего соседа, убить и разграбить его замок, было совершенно нравственным делом. В процессе этого потоптать поля крестьян, обрекая их на голодную зиму - даже в расчет не принималось.
В 17 веке... помню роман "Огнем и мечом" Сенкевича. Нежная княжна и шляхтич пан Володыевский бегут от врагов. Встретив крестьянина, пан без церемоний кричит на него: "А ну скидывай одежду!" Это чтоб им переодеться и скрыться. Испуганный крестьянин начинает раздеваться. И княжна, "чтоб не видеть неподобающего зрелища", на время уходит в лес. Видеть голого мужчину - безнравственно, а ограбить крестьянина - вполне нравственно... во всяком случае, совесть ее по этому поводу не упрекала.
В 19 веке безнравственно было разводиться. Даже в начале 20 века. Были разводы, но этих людей считали как раз безнравственными.
Мораль всегда отвечает потребностям общества.
А ребенок копирует моральные (они же нравственные) установки тех людей, которые являются для него авторитетом, в первую очередь - родителей. Так что если родители соблюдают установки своего общества, ребенок вырастет нравственным. Думаю, так.
Кстати, кто объяснит, чем отличаются "этика", "мораль" и "нравственность"? По-моему, все одно и то же).
Книга маленький Принц совершенно удивительная, в первую очередь потому что, адресованная маленькому читателю, но она даже более актуальна для взрослых людей. заставляет задуматься. Слушая рассуждения Маленького принца, следя за его путешествиями, приходишь к выводу, что на страницах этой сказки сосредоточена вся человеческая мудрость .Маленький принц всегда приводил свою планету в порядок. Детство - вот огромный край, откуда приходит каждый”. “Откуда я родом? Я родом из моего детства, словно из какой-нибудь страны”.И действительно. В этой книге столько жизненной мудрости, столько чувственности, столько истины, сколько не всегда найдется в трактатах о философии. В словах Маленького принца читается, как важно быть самим собой. Как важно не забывать собственное я.
Часто люди не замечают настоящей природы вещей, в спешке забыли о том, что действительно важно. И разучились впускать это в свое сердце.