Evaluarea finală
Clasa a IV-a
Nr. Item Punctaj
Proba I
1. Citește textul.
Veveriţa este un animal sălbatic care trăieşte în păduri şi în parcuri.
Aleargă, sare repede pe ramurile copacilor.
Veveriţa este un animal mic. Corpul ei măsoară 20-25 de centimetri.
Are blana roşcată, burta alba, iar coada lungă şi pufoasă.
Mănâncă alune, nuci, ciuperci, insecte, ouă şi păsări mici.
Duşmanii veveriţei sunt vulpile, vulturii şi urşii. Oamenii o iubesc şi o
ocrotesc, pentru că este frumoasă, drăguţă, jucăuşă şi nu este agresivă.
2. Scrie antonimele cuvintelor subliniate:
Coadă lungă – coadă
Duşmanii veveriţei - veveriţei
animal sălbatic – animal
păsări mici - păsări
sare repede - sare
este frumoasă – este
L
0
1
2
3
4
5
6
2.1 Alcătuieşte o propoziţie cu unul din cuvintele evidenţiate.
L 1
0 2
3. Găseşte în text sinonimele cuvintelor subliniate:
Crengile pomilor –
Locuieşte în păduri –
L 2
0 3
1
4. Intitulează textul.
L
0
1
5. Completează planul textului.
Planul
1) Locul de trai 3)
2) Corpul veveriţei 4) Prietenii şi duşmanii veveriţei
L
0
1
6. Răspunde, cu ajutorul textului, la întrebări:
a. Unde este casa veveriţei?
b. Cum este veveriţa?
c. Ce mănâncă ea?
d. Îţi place veveriţa? Argumentează răspunsul.
L 4
0 5
1 6
2 7
3 8
Proba II
7. Descrie animalul tău preferat:
Repere:
Unde trăieşte?
Cum arată?
Cu se hrăneşte?
L
0
1
2
3
4
5
6
Proba III
8. Realizează propriul tău portret.
Numele meu este …………………………………. . Am ……………. ani.
Sunt …………..… în clasa ……………… la ………………………………
din ……………………………………….. . Ziua mea de naștere este
…………………….… . Sunt …………..…….. și ………………………… .
Am ochi …………………….. . Părul meu este ………………………….…
și ………………………… . Îmi place
1.Автор рассказывает об уроках человечности молодой учительницы, которая герою, как могла.
В конкретном случае, когда они играли на деньги, Лидия Михайловна буквально жертвовала собой, тем самым хоть как-то мальчику. Она научила его не только азартной игре, но и нравственности.
Образ Лидии Михайловны не случайно занимает важное место в его рассказе "Уроки французского". С женскими образами автор на протяжении всего творчества связывал свои представления обо всем прекрасном и человечном. В рассказе учительница своего ученика ему выжить и сохранить духовную чистоту.
Сходство пословиц и поговорок в том, что это краткие, меткие, народные афоризмы, часто сказанные в рифму.
Но, пословицы – это завершенные логически выражения, которые носят назидательный характер и характеризуют действие. В них присутствует мораль или поучение. Примеры:
Без труда, не вытащишь и рыбку из пруда.
Готовь телегу зимой, а сани летом.
Волков бояться – в лес не ходить.
А поговорки – это меткие народные высказывания, которые не поучают и характеризуют явление. Примеры:
Краткость – сестра таланта.
Не имей сто рублей, а имей сто друзей.
Первый блин комом.