Reading Read the conversation between the travel tour guide and the tourists.
Tour guide: Good afternoon, ladies and gentlemen! And welcome to this fantastic tour of London by bus. My name’s Greg and I’m your guide this afternoon on our tour of London. As you can see, we’re on an open-top bus, so you can see all the attractions from your seat and you don’t need to walk anywhere. And please don’t worry about the rain; I’m sure it’ll stop soon. A-a-and please ask any questions at any time.
Tourist 1: I have a question.
Tour guide: Yes?
Tourist 1: Do you have extra umbrellas? I mean, if it rains a lot.
Tour guide: Err, no, we don’t have any extra umbrellas, but don’t worry, I’m sure the rain will stop soon. Right, OK, so where are we going on our wonderful tour? Well, the tour takes two hours and we are going to visit all the famous sites. First we’ll see Madame Tussauds, the museum with wax models of famous people and celebrities, and then we’ll drive along the most famous shopping street in the world, Oxford Street. After that we’ll see the famous clock Big Ben and The Houses of Parliament. As we drive along the river you’ll see the popular attraction, the London Eye, from which you can see the whole city on a sunny day. Then we’ll see Tower Bridge and the famous Tower of London before arriving at Buckingham Palace, just in time for a cup of tea with the Queen.
Tourist 2: Is that included in the tour? A cup of tea with the Queen?
Tour guide: Err, well, no, not exactly, but there’s a lovely café near the palace where you can get a cup of tea. (Sound of a storm right overhead, loud thunder and very heavy downpour)
Tourist 1: I have another question.
Tour guide: Yes?
Tourist 1: Can we have our money back? We’re getting off the bus.
Tour guide: Err, well, you see ... Quick! Run! Everyone off the bus! ...
Task 1. Put in order three places that the tour guide will visit first. [3]
London Eye
Madame Tussauds Museum
Tower Bridge
Tower of London
Houses of Parliament
Big Ben
Buckingham Palace
Oxford Street
это СОР 6 класс
19 октября 1811 — день основания лицея, постоянно отмечавшийся лицеистами первого выпуска, а Пушкин был одним из тех первых лицеистов.
2. Лицей навсегда остался в памяти Пушкина как колыбель вольномыслия и свободолюбия, как «лицейская республика», сплотившая лицеистов в «святое братство».
3. Он не пришел, кудрявый наш певец — Корсаков,
Чужих небес любовник беспокойный — Матюшкин
О Пущин мой, ты первый посетил... — Пущин
Ты, Горчаков... — А. М. Горчаков
О Дельвиг мой... — Дельвиг
Скажи, Вильгельм... — Кюхельбекер
Безусловно Пушкин искренне любит своих друзей -лицеистов, и стихотворение написано для них, чтобы еще раз подтвердить клятвы дружбы, верности, почтить память уже ушедших (Корсаков).Всё стихотворение — это гимн дружбе.
4. Если в раннем творчестве поэт сентиментален , присутствует высокий слог, встречаются традиционные образы, связанные с античной мифологией, то в "19 октября" - поэт как никогда реалистичен.
5.
Стихотворение согрето большой и подлинной нежностью, глубоко искренним чувством любви к друзьям. Когда Пушкин говорит о своём одиночестве в Михайловском, вспоминает умершего в Италии Корсакова, мужественная грусть звучит в его стихах. К теме дружбы присоединяется тема любви к родине.
5. Пушкин очень ценил дружбу, а дружбу с друзьями-лицеистами особенно.
Друзья мои, прекрасен наш союз!
Он как душа, неразделим и вечен.
И первую полней, друзья, полней!
И всю до дна в честь нашего союза!
Благослови, ликующая муза,
Благослови: да здравствует лицей!
Песту́шка. Ж. Маленький зверек отряда грызунов с пятнистой шерстью; лемминг.
Поте́шка. Ж. устар. 1. уменьш. к сущ. потеха I 2. 2. ласк. к сущ. потеха I
ПРИГОВОРКА ПРИГОВО́РКА, приговорки, жен. (обл.). То же, что приговор во 2 знач.
СЧИТАЛКА. СЧИТА́ЛКА, -и, жен. (разг.). В детских играх: произносимый нараспев стишок, к-рым сопровождается распределение участников игры. | уменьш. считалочка, -и, жен. >