спортивные игры — самостоятельные виды спорта, связанные с игровым противоборством команд или отдельных спортсменов, и проводящиеся по определенным правилам.
спортивные игры, в которых соревнуются две (и более) команды, называются командными спортивными играми
бадминто́н (. badminton, от собств. badminton) — вид спорта, в котором игроки располагаются на противоположных сторонах разделённой сеткой площадки и перекидывают воланчерез сетку ударами ракеток, стремясь, чтобы он не упал на поле. соперничают два игрока или две пары игроков. входит в программу летних олимпийских игр с 1992 года.ыла (и является по сей день) важной частью патриотического воспитания школьников.
баскетбо́л (. basket — корзина, ball — мяч) — спортивная командная игра с мячом.
в баскетбол играют две команды, каждая из которых состоит из пяти полевых игроков (всего в каждой команде по 12 человек, замены не ограничены). цель каждой команды — забросить руками мяч в кольцо с сеткой (корзину) соперника и помешать другой команде завладеть мячом и забросить его в свою корзину. корзина находится на высоте 3,05 м от пола (10 футов). за мяч, заброшенный с ближней и средней дистанций, засчитывается два очка, с дальней (из-за трёхочковой линии) — три очка; штрафной бросок оценивается в одно очко. стандартный размер баскетбольной площадки — 28 м в длину и 15 — в ширину. баскетбол — один из самых популярных видов спорта в мире.
баскетбол входит в программу олимпийских игр с 1936 года (изобретатель игры джеймс нейсмит был там в качестве гостя). регулярные чемпионаты мира по баскетболу среди мужчин проводятся с 1950 года, среди женщин — с1953 года, а чемпионаты европы — с 1935 года.
в европе проводятся международные клубные соревнования: евролига,еврокубок, кубок вызова фиба.
наибольшего развития эта игра достигла в сша: чемпионат национальной баскетбольной ассоциации более 50 лет является сильнейшим национальным клубным турниром в мире. баскетбол считается национальным видом спорта в литве .
1. Назавіце характэрныя рысы творчасці Ядвігіна Ш.
Адказ праілюструйце прыкладамі з прачытанага твора.
2. Пералічыце вобразы-сімвалы, ужытыя ў апавяданні Ядвігіна Ш. «Дуб-дзядуля».
3. Патлумачце алегарычны сэнс твора.
Перакажыце яго ад 3-й асобы, напрыклад, ад імя поля.
4. Ці актуальнае, на вашу думку, апавяданне «Дуб-дзядуля» сёння?
Абгрунтуйце адказ.
5. Уявіце, што вы мастак у выдавецтве. Вам неабходна падрыхтаваць вокладку для кнігі Ядвігіна Ш. «Дуб-дзядуля».
Зрабіце эскіз або апішыце словамі ідэю вокладкі, якая адлюстроўвала б ключавы эпізод твора.
6. Параўнайце апавяданне «Дуб-дзядуля» Ядвігіна Ш. з апавяданнем Якуба Коласа «Крыніца», якое вывучалася ў V класе.
Знайдзіце агульныя і адрозныя рысы.
7. Беларускі даследчык Аляксей Рагуля піша:
«У апавяданні “Дуб-дзядуля” створаны абагульнены вобраз беларускай сацыяльнай прасторы. “Край блакітных азёр” ’яўляецца перш за ўсё краем азёр салёнага поту, горкіх слёз і крыві. Сэнс жыцця новага пакалення заключаецца ў тым, каб адшукаць у глыбінных пластах нацыянальнай душы (культуры) крыніцы жывой вады і напаіць ёй парасткі новага жыцця».
Ці згодны вы з такой інтэрпрэтацыяй апавядання? Чаму?
*8. Абмяркуйце ў групах словы Ядвігіна Ш. з яго «Лістоў з дарогі»:
«Як багацце краю залежыць ад спазнання яго самога, так мінуўшая гісторыя народаў — гэта адкрытая кніга, з каторай можна даведацца аб усіх прычынах развіцця і ўпадку гэтых народаў; па гэтай кнізе — па гэтай вяковай практыцы мы павінны вучыцца, як нам трэба кіравацца ў цяперашнім жыцці, каб будаваць лепшую сабе будучыну».
Ці застанецца правільным гэта выказванне класіка, калі замяніць выраз «мінуўшая гісторыя народаў» на «мастацкая літаратура»? Чаму?
*9. Ці залежыць успрыманне мастацкага твора ад часу яго стварэння і прачытання?
Якія праблемы, узнятыя ў апавяданні «Дуб-дзядуля», актуальныя сёння?
спортивные игры — самостоятельные виды спорта, связанные с игровым противоборством команд или отдельных спортсменов, и проводящиеся по определенным правилам.
спортивные игры, в которых соревнуются две (и более) команды, называются командными спортивными играми
бадминто́н (. badminton, от собств. badminton) — вид спорта, в котором игроки располагаются на противоположных сторонах разделённой сеткой площадки и перекидывают воланчерез сетку ударами ракеток, стремясь, чтобы он не упал на поле. соперничают два игрока или две пары игроков. входит в программу летних олимпийских игр с 1992 года.ыла (и является по сей день) важной частью патриотического воспитания школьников.
баскетбо́л (. basket — корзина, ball — мяч) — спортивная командная игра с мячом.
в баскетбол играют две команды, каждая из которых состоит из пяти полевых игроков (всего в каждой команде по 12 человек, замены не ограничены). цель каждой команды — забросить руками мяч в кольцо с сеткой (корзину) соперника и помешать другой команде завладеть мячом и забросить его в свою корзину. корзина находится на высоте 3,05 м от пола (10 футов). за мяч, заброшенный с ближней и средней дистанций, засчитывается два очка, с дальней (из-за трёхочковой линии) — три очка; штрафной бросок оценивается в одно очко. стандартный размер баскетбольной площадки — 28 м в длину и 15 — в ширину. баскетбол — один из самых популярных видов спорта в мире.
баскетбол входит в программу олимпийских игр с 1936 года (изобретатель игры джеймс нейсмит был там в качестве гостя). регулярные чемпионаты мира по баскетболу среди мужчин проводятся с 1950 года, среди женщин — с1953 года, а чемпионаты европы — с 1935 года.
в европе проводятся международные клубные соревнования: евролига,еврокубок, кубок вызова фиба.
наибольшего развития эта игра достигла в сша: чемпионат национальной баскетбольной ассоциации более 50 лет является сильнейшим национальным клубным турниром в мире. баскетбол считается национальным видом спорта в литве .
1. Назавіце характэрныя рысы творчасці Ядвігіна Ш.
Адказ праілюструйце прыкладамі з прачытанага твора.
2. Пералічыце вобразы-сімвалы, ужытыя ў апавяданні Ядвігіна Ш. «Дуб-дзядуля».
3. Патлумачце алегарычны сэнс твора.
Перакажыце яго ад 3-й асобы, напрыклад, ад імя поля.
4. Ці актуальнае, на вашу думку, апавяданне «Дуб-дзядуля» сёння?
Абгрунтуйце адказ.
5. Уявіце, што вы мастак у выдавецтве. Вам неабходна падрыхтаваць вокладку для кнігі Ядвігіна Ш. «Дуб-дзядуля».
Зрабіце эскіз або апішыце словамі ідэю вокладкі, якая адлюстроўвала б ключавы эпізод твора.
6. Параўнайце апавяданне «Дуб-дзядуля» Ядвігіна Ш. з апавяданнем Якуба Коласа «Крыніца», якое вывучалася ў V класе.
Знайдзіце агульныя і адрозныя рысы.
7. Беларускі даследчык Аляксей Рагуля піша:
«У апавяданні “Дуб-дзядуля” створаны абагульнены вобраз беларускай сацыяльнай прасторы. “Край блакітных азёр” ’яўляецца перш за ўсё краем азёр салёнага поту, горкіх слёз і крыві. Сэнс жыцця новага пакалення заключаецца ў тым, каб адшукаць у глыбінных пластах нацыянальнай душы (культуры) крыніцы жывой вады і напаіць ёй парасткі новага жыцця».
Ці згодны вы з такой інтэрпрэтацыяй апавядання? Чаму?
*8. Абмяркуйце ў групах словы Ядвігіна Ш. з яго «Лістоў з дарогі»:
«Як багацце краю залежыць ад спазнання яго самога, так мінуўшая гісторыя народаў — гэта адкрытая кніга, з каторай можна даведацца аб усіх прычынах развіцця і ўпадку гэтых народаў; па гэтай кнізе — па гэтай вяковай практыцы мы павінны вучыцца, як нам трэба кіравацца ў цяперашнім жыцці, каб будаваць лепшую сабе будучыну».
Ці застанецца правільным гэта выказванне класіка, калі замяніць выраз «мінуўшая гісторыя народаў» на «мастацкая літаратура»? Чаму?
*9. Ці залежыць успрыманне мастацкага твора ад часу яго стварэння і прачытання?
Якія праблемы, узнятыя ў апавяданні «Дуб-дзядуля», актуальныя сёння?
Якія — не?