Яго пагрузілі ў крытую брызентам машыну вечарам, перад захадам сонца. У намордніку. Грузілі ваенныя - узялі ўчацвярых адумыслую мядзведжую клетку, абабітую металічнымі лістамі, у якой ён сядзеў, паднялі па легарах у кузаў, працягнулі па падложцы і паставілі ля самай кабіны. Двое ваенных селі ў кузаве на адмысловых, прывінчаных да падлогі сядзеннях, двое палезлі ў кабіну, да шафёра.
Разам з ім, Арчыбалам, пагрузілі ў кузаў кавуны ў мяшку - ён добра чуў нюхам, - бліскучыя на святле бутэлькі ў скрынцы, з якой пахла гарэлкай, - пах гарэлкі ён вельмі любіў; салдаты доўга бразгалі цынкавымі вёдрамі і бляшанкамі, і цяпер, калі ён, Арчыбал, астаўся адзін у клетцы, сярод паху тырсы - пілавіння з пяском - з манежа, якой ён прапах сам, бензіну, каўбасы, батонаў, рафінаду, пячэння, яблык, шакаладных цукерак; лавіў носам пах мёду - густы, здавалася, не той са слоікаў, які яму давалі ў цырку, а з лесу, што ў асінавых дуплах, якім пахла некалі маці, і ад гэтага ў яго пяршыла ў горле, круцілася галава і хацелася хутчэй на волю, якую ён нанава пачуў сваім мядзведжым нутром толькі цяпер, калі бразнулі дзверцы ў машыне і загудзеў матор. У душы ў яго як усё роўна што азвалася - далёкае і вабнае.
1) регулятивная - мораль выступает в качестве важнейшего социального регулятора (например, люди, ориентируясь на моральные принципы, помогают старшим, заботятся о слабых, держат данное друзьям слово и т. д.);
может быть конкретный пример: ученики старшего класса школы помогают младшим школьникам перейти улицу.
2) мировоззренческая - мораль человеку объяснить мир с точки зрения добра и зла, объяснить поступки людей (например, моральные правила помогают человеку выжить, выстоять даже в трудных обстоятельствах);
может быть приведен конкретный пример: во время войны сознание моральной правоты советским людям победить фашистов.
3) воспитательная - формирование нравственных устоев и ценностей (например, осваивая моральные принципы и нормы, понимая свой долг, научаясь быть справедливым, человек становится духовной личностью); может быть конкретный пример: родители объясняют своим детям, что такое хорошо и что такое плохо.
4) оценочно-императивная - человек оценивает мир и себя с точки зрения нравственности (например, с позиции нравственности оценивается не только деятельность отдельных людей, но и вся социальная среда, её воздействие на личность)
Яго пагрузілі ў крытую брызентам машыну вечарам, перад захадам сонца. У намордніку. Грузілі ваенныя - узялі ўчацвярых адумыслую мядзведжую клетку, абабітую металічнымі лістамі, у якой ён сядзеў, паднялі па легарах у кузаў, працягнулі па падложцы і паставілі ля самай кабіны. Двое ваенных селі ў кузаве на адмысловых, прывінчаных да падлогі сядзеннях, двое палезлі ў кабіну, да шафёра.
Разам з ім, Арчыбалам, пагрузілі ў кузаў кавуны ў мяшку - ён добра чуў нюхам, - бліскучыя на святле бутэлькі ў скрынцы, з якой пахла гарэлкай, - пах гарэлкі ён вельмі любіў; салдаты доўга бразгалі цынкавымі вёдрамі і бляшанкамі, і цяпер, калі ён, Арчыбал, астаўся адзін у клетцы, сярод паху тырсы - пілавіння з пяском - з манежа, якой ён прапах сам, бензіну, каўбасы, батонаў, рафінаду, пячэння, яблык, шакаладных цукерак; лавіў носам пах мёду - густы, здавалася, не той са слоікаў, які яму давалі ў цырку, а з лесу, што ў асінавых дуплах, якім пахла некалі маці, і ад гэтага ў яго пяршыла ў горле, круцілася галава і хацелася хутчэй на волю, якую ён нанава пачуў сваім мядзведжым нутром толькі цяпер, калі бразнулі дзверцы ў машыне і загудзеў матор. У душы ў яго як усё роўна што азвалася - далёкае і вабнае.
1) регулятивная - мораль выступает в качестве важнейшего социального регулятора (например, люди, ориентируясь на моральные принципы, помогают старшим, заботятся о слабых, держат данное друзьям слово и т. д.);
может быть конкретный пример: ученики старшего класса школы помогают младшим школьникам перейти улицу.
2) мировоззренческая - мораль человеку объяснить мир с точки зрения добра и зла, объяснить поступки людей (например, моральные правила помогают человеку выжить, выстоять даже в трудных обстоятельствах);
может быть приведен конкретный пример: во время войны сознание моральной правоты советским людям победить фашистов.
3) воспитательная - формирование нравственных устоев и ценностей (например, осваивая моральные принципы и нормы, понимая свой долг, научаясь быть справедливым, человек становится духовной личностью); может быть конкретный пример: родители объясняют своим детям, что такое хорошо и что такое плохо.
4) оценочно-императивная - человек оценивает мир и себя с точки зрения нравственности (например, с позиции нравственности оценивается не только деятельность отдельных людей, но и вся социальная среда, её воздействие на личность)