Вариант 4. 1. Определите, какие из следующих предложений являются высказываниями, а какие нет.
Определите их истинность или ложность.
А. Спортом заниматься полезно
Б. Некоторые школьники предпочитают атлетику
В. все спортсмены очень здоровые люди
Г. Ты играешь в хоккей?
Д. Обязательно займись каким-либо видом спорта.
2. Укажите какие высказывания простые, а какие сложные, определите их значения.(Истина или Ложь)
А. Сегодня и завтра я буду учиться.
Б. Сегодня или через три дня мне позвонят
В. Все мышки серые
Г. Если углы при основании равны, то треугольник равнобедренный.
3. Укажите в следующих сложных высказываниях логические союзы.
А. Неверно, что Саша приходил ко мне вчера домой и приносил книгу
Б. Зимой мы обычно катаемся на коньках и лыжах и не купаемся в пруду
4. Составьте несколько сложных высказываний, используя следующие простые высказывания:
А. Две стороны в треугольнике равны
Б. Треугольник является равнобедренным
В. Треугольник равносторонний.
5. Самостоятельно придумайте по одному высказыванию с каждой, известной вам логической связкой.
6. Придумайте 2 высказывания, которые не являются объектами алгебры логики
An der Haltestelle warten die Menschen auf den Bus. Hier steigen einige in den Bus ein oder aus dem Bus aus. Ein Tourist kennt diese Stadt nicht. Er fragt nach dem Weg. Der Fußgänger sagt, dass er diese Straße entlang bis zum Platz gehen und dann um die Ecke einbiegen muss. Und dort in der Nähe ist sein Hotel. Er kann aber auch mit der Straßenbahn drei Haltestellen fahren. Der Tourist dankt, er orientiert sich in dieser Stadt schlecht.
першым і сапраўдным настаўнікам даніка мальца быў вясковы падполыпчык мікола кужалевіч. аднак жыццё сутыкала героя і з шэрагам іншых настаўнікаў, такіх, як цаба, мар'я, рузя, дулемба. хлопчык, у якога абудзілася пачуццё нацыянальнай самасвядомасці, які адчуў сябе сынам свайго народа, не мог назваць сваімі настаўнікамі паноў цабу, рузю, дулембу, бо тыя ненавідзелі вучняў, абражалі іх, асабліваі пагардліва ставіліся да дзяцей беларусаў.
дарагім чалавекам, сябрам і дарадцам стала для даніка пані мар’я, бо яна адкрывала хлопчыку багацце і разнастайнасць свету, радасць і шчасце вучыцца, харашэць душой, адкрывала беларускую і польскую літаратуру, хараство польскага слова.
данік любуецца знешнім хараством настаўніцы, з захапленнем глядзіць на мілы твар, які абрамляе шапка кучаравых, коратка пастрыжаных валасоў, на чорныя доўгія вейкі, якія прыкрываюць жывыя карыя вочы, на белую зграбную ручку. даніку так хацелася, каб гэтая рука легла яму на галаву. хлопчык захапляецца непасрэднасцю, шчырасцю настаўніцы, яе здольнасцю паспачуваць чужой бядзе, парадавацца поспеху вучня, яму.
пані мар'я любіць сваіх вучняў, падтрымлівае іх стараннасць, карае нядбайнасць, верыць у духоўныя мажлівасці беларускіх дзяцей, у тое, што з цягам часу яны змогуць унесці свой уклад у духоўную скарбніцуі чалавецтва. дзеці таксама любілі сваю «кіраўнічыху», бо яна вылучалася інтэлігентнасцю, дэмакратызмам шчырым жаданнем навучыць, выхаваць, падтрымаць сваіх выхаванцаў.
надеюсь смогла