, Task 2. Dialogue. Put the dialogue in order. Number the sentences.
Sue Could you swim when you were seven?
Sue Jim, can you swim?
Sue No, I can’t.
Jim No, I couldn’t.
Sue Could you play the guitar when you were seven?
Jim Yes, I could.
Jim Yes, I can.
Jim No, and I couldn’t play it when I was five but I can play it now. I’m very good. Can you play the guitar? Sue Could you swim when you were five?
1. Now he will be illustrating how industry cooperates with the natural environment (to illustrate). 2. I he will be visiting my granny at this time tomorrow (to visit). 3. What will you be doing at 11 a. m. tomorrow? (to do). 4. Our doctor will be going to the hospital when I meet him (to go). 5. Tomorrow at 10 o'clock the nurse will be going the stitches (to take out). 6. In a few days time we … at the most expensive hotel in the world and … the shining sun and warm sea. (to stay, to enjoy). 7. Don’t call for us so early. We … at this time. (to sleep). 8. What … you … for the carnival? (to wear) 9. When you come, we … tea with cakes together. (to have). 10. Nick … the violin from 3 till 6 tomorrow. (to play)
Джессика: Привет, Эмма, это Джессика.
Эмма: О, привет, Джессика. Как ты себя чувствуешь? Я слышала, что ты там была
Джессика: О да, это было ужасно. Но сейчас я чувствую себя прекрасно. Что насчет тебя? Как твои дела?
Эмма: я в порядке. Я как раз
о тебе думала. Раньше я не могла
дозвониться на твой мобильный. Когда ты вернешься в школу?
Джессика: вообще-то завтра. Как насчет того, чтобы пойти в кафе завтра после школы?
Эмма: э-э, дайте подумать, о да, это было бы здорово!
Джессика: тогда до завтра.
Эмма: увидимся,)