В
Все
М
Математика
А
Английский язык
Х
Химия
Э
Экономика
П
Право
И
Информатика
У
Українська мова
Қ
Қазақ тiлi
О
ОБЖ
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
У
Українська література
М
Музыка
П
Психология
А
Алгебра
Л
Литература
Б
Биология
М
МХК
О
Окружающий мир
О
Обществознание
И
История
Г
Геометрия
Ф
Французский язык
Ф
Физика
Д
Другие предметы
Р
Русский язык
Г
География
Lena1056
Lena1056
21.08.2022 19:42 •  Беларуская мова

1. Адзначце словазлучэнні з прыназоўнікамі.
а) пайсці да берага; г) і ўранку і ўвечары;
б) не мог не сказаць; д) ні адзін не прыйшоў;
в) не запомніць у твар; е) пісаў без памылак.
2. Адзначце словазлучэнні з вытворнымі прыназоўнікамі.а) ляжалі зверху плота;
б) нягледзячы на абставіны;
в) пад цяжарам гадоў;
г) расказаў пра бацькоў;
д) прыехалі з мэтай праверкі;
е) жыць каля школы.
3. Прыназоўнік - службовая часціна мовы, якая ...
а) выражае залежнасць назоўніка, лічэбніка і займенніка ва ўскосным склоне ад іншых слоў;
б) служыць для сувязі частак сказа або фрагментаў тэксту.
4. Адзначце правільныя сцверджанні.
а) Вытворныя прыназоўнікі ўтварыліся ад назоўнікаў, прыслоўяў, дзеепрыслоўяў.
б) Прыназоўнікі ў сказе могуць быць дапаўненнем, акалічнасцю.
в) Складаныя прыназоўнікі заўсёды пішуцца праз дэфіс.
5. Адзначце сказы, у якіх прыназоўнікі выражаюць азначальныя значэнні.
а) Я марыў пра паездку на Чорнае мора.
б) Дарожка паміж дрэў вяла ўздоўж ракі.
в) Дзяўчына стала побач са сваім братам.
г) Дуб таўшчынёю ў два абхваты стаяў пры ўездзе ў сяло.
6. Адзначце словазлучэнні, у якіх прыназоўнікі спалучаюцца з творным скпонам назоўнікаў.
а) схадзіць па дровы;
б) сустракацца з сябрамі;
в) велічынёй з гарошыну;
г) зайсці ў госці;
д) працаваць над нарысам;
е) гулялі перад лекцыямі.
7. Адзначце сказы, у якіх прыназоўнік уваходзіць у склад азначэння.
а) I панскі дом з ласіным рогам на Міхася глядзеў астрогам.
б) Патроху гаілася рана, і я займеў надзею вярнуцца на фронт.
в) Дом на восем вокнаў па фасадзе ляпіўся да ўзгорка.
г) Гарадок стаяў на беразе невялічкай рэчкі.
8. Адзначце сказы, у якіх выдзеленыя словы з'яўляюцца прыназоўнікам.
а) Дзень пачаўся мокры. Скрозь стаяла вада і са стрэх капала.
б) I лінуў дождж, буйны, густы, і ўсё навокал зашумела.
в) Побач чыгункі ўжо цягнулася доўгая паласа адтаўшай зямлі.
г) Скрозь галіны лесу свеціцца шэрае, агорнутае воблакамі неба.
9. Адзначце сказы, у якіх дапушчаны памылкі ва ўжыванні прыназоўнікаў.
а) Па небе дзе-нідзе павольна плылі белыя воблакі.
б) Няхай жа дзеля шчасця цвіце ваша доля.
в) Вось як цяпер, перада мною ўстае куточак той пры- гожы.
г) Пясчаная дарога ішла скрозь густы сасновы лес з кустамі арэшніку па абочынах.
10. Адзначце словазлучэнні, якія правільна перакладзены на беларускую мову.
а) проложена через глубокий снег - пракладзена па глыбокім снезе;
б) не к кому обратиться - не да каго звярнуцца;
в) слёзы текли по лицу - слёзы цяклі па твары;
г) дорогае для меня люди - дарагія дзеля мяне людзі;
д) уверен в удаче - упэўнены ў поспеху.

Показать ответ
Ответ:
egorikysik
egorikysik
12.06.2022 10:34
В повести «Журавлиный крик» шестеро солдат у железнодорожного переезда должны держать оборону в течение суток, обеспечивая отход батальона. Они вступили в неравный бой, не ища для себя Первым заметил немецких мотоциклистов Фишер, он почувствовал: «пришло время, когда определяется весь смысл его жизни» . Ему хотелось, чтобы старшина изменил о нем мнение. Очевидно в эту ночь «не мудреная мерка солдатских достоинств, принадлежащих старшине, в какой-то мере стало жизненным эталоном для Фишера» . Его выстрелы предупредили старшину Карпенко и остальных, и он вправе был позаботиться о себе. Но Фишер не знал, что убежать или затаиться в его положении – вполне пристойно и честно. Ему представилось строгое скуластое лицо старшины, он почти наяву услышал презрительный окрик: « Эх ты, растяпа! » И тогда весь мир для него ограничился укоризненным взглядом сурового старшины и этой цепочкой мотоциклов. И он дождался переднего, выстрелил, попал, и тотчас очередь из автомата размозжила ему голову. 

Мотив действительно безыскусен: интеллигент, близорукий книжник, боится упреков в нерасторопности и трусости больше, чем смертельной опасности, он хочет соответствовать меркам старшины, то есть общей мерки долга, тягот, риска. Он хочет быть вровень с другими, иначе ему – стыдно. 

После Фишера, в самый разгар боя на переезде гибнут Карпенко и Свист. О себе Карпенко не очень тревожился: он сделает все, что от него потребуется. Это надежный служака, не избалованный жизнью. Его действия в бою предрешены. А смерть Свиста наступила вследствие неравного единоборства с немецким танком: он бросил одну за другой гранаты под гусеницы, но отбежать не успел. 

Повесть заканчивается, когда Василий Глечик, самый юный из шестерых, еще жив, но, судя по всему, обречен. Мысль о том чтобы оставить позицию была для него неприемлемой. Нельзя нарушить приказ комбата, его нужно выполнить любой ценой, и, конечно, присяга и долг перед родиной. 

Писатель дал почувствовать, как горько, когда обрывается такая чистая и молодая, верующая в добро жизнь. До Глечика донеслись странные печальные звуки. Он увидел, как за исчезающей стаей летел отставший, видно, подбитый журавль; отчаянный крик птицы безудержной тоской захлестнул сердце юноши. Этот журавлиный крик – полная печали и мужества песня прощания с павшими и призывный клич, возвещающий о смертельной опасности, и этот мальчик потрясенно открыл для себя: ему скоро предстоит умереть и ничего изменить нельзя. Он схватил единственную гранату и занял свою последнюю позицию. Без приказа. Хорошо зная, что это конец. Не желая умирать и, не умея выживать любой ценой. Это была героическая позиция. 

Герои повести «Журавлиный крик» при всем разнообразии своих характеров схожи в главном. Все они сражаются до конца, своей кровью, своей жизнью обеспечивая организованный отход батальона. Через их трагическую судьбу очень убедительно показывается трагедия первых военных лет и реалистически раскрывается неброское во внешних своих проявлениях мужество солдат, которые в конечном итоге обеспечили нашу победу.

 
0,0(0 оценок)
Ответ:
Дракончик22
Дракончик22
25.02.2023 01:41
Вулица выводзиць на рынак.Ён застауле.Н..ы вазами з паднятыми угору аглоблями.Шум и тлум стаиць навокал.Игнась глядзиць па бака.Х.. и дзивицца, як многа сабралася людзей.Вунь на возе сядзиць тоусты мужчына.Ён прымайстравау да аглобли вагу - стралу и гандлюе яблыками.
Бацька увесь час трымае у руках лейцы и варочае беднага Гнядога и туды и сюды : гэта каб не зачапицца за чый-небудзь воз.А Гняды так стараецца дастаць канюшыну, або сена з чужога воза нибы не... ну тры дн.i..
Усю дарогу Алеся адольвали неспакойныя думки.Прывыкшы спаць у дарозе, ён заплюшчыу вочы, але яму усё мроилися дрэвы и сон зникау.Колы кацилися пациху, драбины рыпели пагражаючы, нибы вось- вось ра.сс..ыплюцца, и Алесем авалодала такая абыякавасць да усяго навакольнага,што ён нi.. разу н.е. падагнау каня.
Адзинокия дрэвы у палях, нерухомыя и бязгучныя ,н.е.. кивали н..i. адной сваёй галинкай.Ноч насунулася знянацку. Алесь н.е. зауважыу як сцямнела.На захадзе як след ад сонца засталася тольки (жоута-чырвоная паласа и тая увачавидки ра...сплывалася у цемр.ы.
Прыгадау даунину маладосць.Ды якую даунину! Хлопцам будучы таксама на заробки хадзиу,па Расе пл.ыты ганяу,вугаль палиу,лес рыхтавау. Працы перароблена не зличыць. А кольки пражыу? Глупства:только чацвёрты дз.е.сятак скончыуся,а старасць ужо сивизной у галаву ды бараду лезе.
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Беларуская мова
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота