B. Match the groups of words 1-4 with the nouns a-d to form collocations. Then use some of the collocations to complete the sentences.
1. higher, physical, private
2. chemistry, language, online, intensive
3. boarding, public, business, language, driving
4. distance, interactive, language
a. school
c. course
b. education
d. learning
1. As soon as Emma arrived in Berlin, she did a two-week and learnt
the basics of German.
2 is important for students because it helps them keep fit and active.
3. I've been considering
because the only university that offers the course I am
interested in is too far away for me to study there.
4. When my father was young, he went to a(n)
and he
always looked forward to seeing his parents again at the end of term.
5. The instructor at the
made me practise my parking
before I took my test.
6. Most people send their children to state schools because
is very expensive.
--
Линиями подчёркнуты причастные обороты. Знаки препинания поставил.
1. Одно "н" пишется в суффиксах "ан" и "ян":
Песчаный берег, кожаный сапог.
Исключения: оловянный, стеклянный, деревянный.
2. Два "нн" пишется в словах, образованный от существительных с основой на "н":
Сон - сонный, картина - картинный.
3. Два "нн" пишется, если слово образованно с суффиксов "енн" или "онн":
Революция - революционный
Исключение: ветреный, но безветренный.
Причастия:
1. Два "нн" пишется в страдательных причастиях времени:
а) Если они образованны от глаголов совершенного вида (Что сделать?),
свидетель ( от глагола совершенного вида что сделать?)
б) Если у причастия есть зависимые слова:
Мороженое мясо (от глагола несовершенного вида, морозить - что делать?), но мороженное во льду мясо ( есть зависимые слова).
2. В кратких причастиях пишется одно "н":
Сделан, собран, повален.