РЕБЯТ 1. Выпішыце сказы з параўнальнымі зваротамі.
1.I дзе на свеце ёсць такая, як Нёман, рэчанька другая? 2. Усё пзацвіло,
загаманіла, бы жыватворная тут сіла ад сну прыроду адудзіла. 3.Гаманілі
лясы і паляны, як выходзілі ў бой партызаны. 4.За ноч пабялелі маўклівыя
сосны. Нібыта шкляныя, ільдзінкі вісяць.
2. Пры якіх умовах параўнальныя звароты не выдзяляюцца коскамі?
Запішыце.
3. Запішыце. Устаўце прапушчаныя літары і расстаўце знакі прыпынку.
Вызначце сродкі рэалізацыі параўнання.
th
1.Па-над белым пухам вішняў быццам сіні аганёк б'ец..а уец..а шпаркі лёгкі
сін..крылы матылёк. 2.Шуміць як б..сконцае мора шырокі наш родны
палетак. 3.Саўчук абняў хлопцаў нібы родных якіх не бачыў шмат часу.
4.Дарога як струна прац..гнулася па спакойнай і роўнай м..сцовасці.
5.Быццам па..еркі ..рдзелі журавіны на траве.
4. Зрабіце сінтаксічны разбор першага сказа з задання №3.
5. Складзіце і запішыце сказы з наступнымі параўнальнымі злучнікамі:
што, нібы, як, быццам,
Главный герой этого рассказа — маленький цветок. Через образ этого цветка автор рассказывает нам о трудной человеческой жизни. Одинокий цветок растёт на пустыре, ему очень трудно, но он борется за свою жизнь. «Жил на свете маленький цветок. Никто не знал, что он есть на земле.» Эти первые строки рассказа проникнуты грустью, одиночеством. Один маленький цветок на огромной земле и никто о нём не знает, возможно, о нём никто бы и не узнал, но мимо проходила добрая девочка Даша, которая привела к цветку пионеров. Пионеры удобряли землю, чтобы цветочек рос. В следующем году Даша снова пришла на пустырь, но он сильно преобразился, не было больше того цветка, но в камне вырос другой, который будет жить также трудно, как и его отец. Мне понравился этот рассказ, он побуждает нас преодолевать трудности, даже, если это кажется невозможным, ни на кого не надеяться, а действовать самому. Именно это до нас доносит автор.